tiistai 1. joulukuuta 2015

Leidi ja SE SATULA


Leidi ekaa kertaa hackamoren kanssa.
 Leidin kanssa ollaan tehty syksyn mittaan ihan perusratsastusta. Esteitä olen mennyt ihan liian vähän, niitä voisin vaikka vielä sulalla kelillä yrittää mennä.

Leidin kanssa on ollut tosi vaikea löytää hänelle ja mulle ja vielä Satullekin sopiva satula. Viimeisin Amerigo DJ Pinerolo koulusatula kokonaan ilman polvitukia vaikutti lupaavalta. Ratsastin sillä viikon verran ja olin ihan, että juuhuu, olemme löytäneet voittajan. Joo, ei... 

Parin viikon jälkeen (huom... onneksi se satula oli vuokralla...) huomasin, että satula rupesi nokittamaan sekä Rokilla että Leidillä, jälkimmäisellä tosi pahasti. Yhden kouluvalmennuksen ehdin satulalla menemään, mutta siitäkin ristiselkä tuli kipeäksi. Taas olen menossa osteopaatille, kun selkä meni niin paineeseen siitä satulassa. Kun kaksi hevosta päivässä joka päivä ratsastaa itselleen sopimattomalla satulalla, niin kipeäksihän siinä tulee. 

Sitten mietin, että hmmm... ne prestiget ovat olleet hyvänmallisia sekä Rokille että Leidille. Niissä on iso selkärangankanava, jonka valmentajani Sanna ehkä hyväksyy. Prestigen koulusatuloissa sitten taas on mulle aivan liian isot toppaukset sekä siivet, joten etsin ja löysin - YLEISPENKIN. Niinpä. Eikö ole kamalaa, että wannabekouluratsastaja ratsastaa yleissatulalla? 

Sain sen marraskuun lopussa käsiini, ja olen mennyt sillä nyt viikon verran. Se on kova istua, mutta ei ohjaa mua mitenkään. Se on siis täydellinen! Se sopii hevosillekin, tosin laitoin karvan alle, koska Leidillä on lapakuopat. Rokin kanssa mun pitääkin ottaa vähän fylliä pois, menin hiukan satulan taakse jo näillä Leidille sopivilla säädöillä. Satula ei maksanut paljoa, kolme Amerigon vuokraa kattaa jo tämän yleispenkin. Joskus näinkin päin... Toivottavasti en nyt pian taas joudu vaihtamaan sitä.

Olen ratsastanut Leidiä nyt hackamorella ja paineellisella kuolaimettomalla. Pitää kyllä sanoa, että on se herkkä tamma. Tykkään siitä niin paljon, mutta ei se ihan simppelein hevonen maan päällä ole. Leidissä on paljon verta, ja hänellä on tuo reaktionopeus vähän eri luokkaa kuin Rokilla. Kuitenkin hän on niin kiltti, ettei tee mitään ikävää tahallaan. Sellainen höpsö mammamussukka :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositut tekstit