tiistai 1. joulukuuta 2015

Hyvä kouluvalmennus, parhain mieli!


Rokki pukeutuneena kuninkaalliseen siniseen. Ei lähtenyt yhtään lapasesta, ei...



Käyn Sannan valmennuksissa epäsäännöllisen säännöllisesti. Näin kulttuuri- ja opetusalan keikkatyöläisenä, pienen lapsen äitinä ja muusikon puolisona voin varmaan jo käyttää syvää rintaääntä ja sanoa, että välillä on vähän kokoamista noissa aikataulujen palapeleissä. Jokaisella on haasteensa. Meillä mieheni kanssa se, että joka päivä tai jopa joka tunti saattaa tulla lentävä lähtö johonkin keikalle tms. jonkun poissaolijan paikkailuun, mikä tietenkään ei ainakaan helpota päivähoitoaikojen tai valmennuksien sopimista. En valita, elän ihan parasta elämää, jonka olen itse valinnut. Välillä vaan meinaa tukka lähteä päästä, kun vauhtia on niin paljon ja moneen suuntaan.

Kun sinne valmennukseen sitten joskus ihmeen kaupalla ehtiikin, eikä samaan aikaan esimerkiksi se kolme viikkoa tavoiteltu kaivurimies päätä saapua työmaalleen tai kurkkuun ilmesty kaktus, niin onhan se nyt ihan mahtavaa! Joku toinen ihminen kertoo mulle, mitä pitää tehdä ja jos mä teen sen oikein, mulle sanotaan HYVÄ. Onhan valmentautuminen ja oppiminen nyt ihan parasta huumetta. Tehdä yhtäkkiä jotakin sellaista, jota en ennen edes osannut kuvitella tekeväni.

Me tehtiin edellisellä kerralla Rokin kanssa avoja ja sulkuja. Ensin käynnissä niin, että etuosa ja takaosa vain vaihtoivat paikkaa, satulan pysyessä "omalla urallaan": Sitten ravissa niin, että ensin harjoitukseen pitkälle sivulle avossa ja keskellä voltti,josta jäätiin sulkuun. Lopuksi teimme vielä sulkua diagonaalilinjalla ravissa, ja voi että mä ehkä leijuin  oppimiseuforioissa. En tiedä saako muut niin hulluja kiksejä oppimisesta kuin minä, mutta mun mielestä se on ihan tyydyttävimpiä tunteita. Onnistumista! joka muuttuu hetken kuluttua osaamiseksi.

Lopuksi harjoiteltiin laukannostoja kevyestä käyntiavosta. Ja käynnissä tehtiin kävelytakaosanympärikääntymisiä. Oli kyllä hurjan inspiroiva valmennus. Tästäkin on jo kolme viikkoa, mutta kahlaan samoja harjoitteita edelleen läpi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositut tekstit