perjantai 24. heinäkuuta 2015

Rokki ja molempiin suuntiin onnistunut vastalaukkakahdeksikko!!!

En voisi olla tyytyväisempi.
Eilisen maastoilun ja yötä ulkonaolon jäljiltä Rokki oli hiukan tahmea alkuun ja jäykkä oikealta takaa. Venytimme ja vanutimme ylitaivutuksia käynnissä alkuun ja teimme sitten loivia ja pitkiä väistöjä käynnissä ja ravissa.
Tässä me yritetään tehdä tahdikasta ravia. Mä yritän samalla saada Rokin pois kädeltä.

Tässä mä en tiedä mitä mä yritän mun niskallani tehdä. Niskaratsastaja?
Tein perusravityöskentelyä, eli tahdikasta ravia ja temponvaihteluita sen sisällä. Hitaasta ravista nosto laukkaan ja siitä jalkaa vasten rauhassa alas. Teimme myös muutamaan otteeseen molempiin suuntiin etuosakäännökset, jotka sujuivat nyt helpommin kuin Sannan tunnilla.
Hieno poni.
Sulkutaivutus käynnissä ja ravissa meni ehkä inan rennompana kuin aiemmin ja jatkoin ravisulkuvoltilta laukassa. Tein "emilefaurie" tehtävän eli myötälaukassa lyhyeen päätyyn, josta isossa täyskaarrossa takaisinpäin ja lyhyt sivu vastalaukkaa. Pitkä sivu vielä vastalaukassa ja vastalaukassa täyskaarto ja näin laukkaa vaihtuu taas myötälaukaksi. Rokki teki heti ensi yrittämällä ne molempiin suuntiin ilman hapuilua tai ihmettelyä! Olen niin superhappy!
Huomioikaa Saken livahtaminen heinäastialle, kun kuningatar on poissa tarhasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suositut tekstit